piątek, 17 października 2014

Pożywny koktajl w sam raz na górską wyprawę:)


Zapowiadają nam ciepły weekend więc trzeba z tego korzystać, bo może się okazać, że to już jeden z ostatnich ciepłych weekendów w tym roku. 
Ja zamierzam go spędzić z Łuksonem w Karpaczu zdobywając szczyt Śnieżki - takie małe wyzwanie;) Na tą "okazję" przygotowałam małe co nieco, co może nam ułatwić trochę to zadanie, bo jak wiadomo chodzenie po górach (czasem w ekstremalnych warunkach) do łatwych nie należy:)

Specjalnie na jutrzejszy dzień przygotowałam koktajl mix- dosłownie, wrzuciłam do kubeczka wszystko co miałam pod ręką i co jest smaczne a potem to zmiksowałam. Efekt -  pożywny koktajl dla małych zdobywców gór;)


A poniżej przepis na czekoladowy koktajl na bazie napoju sojowego z bananem, płatkami owsianymi i słodkim co nieco.

składniki:
- ok 200 ml napoju sojowego
- kakao (4-5 łyżeczek)
- jeden duży banan lub 1i 1/2 małego
- pół łyżeczki miodu
- 5 łyżeczek płatków owsianych
- pół jabłka lub gruszki

przygotowanie:

Do kubeczka wlewamy napój sojowy, dodajemy kakao, pokrojonego banana, płatki owsiane, miód i pokrojone jabłko lub banan. 
Całość szczelnie zamykamy żeby nie mieć designerskiej ściany w brązowe łatki i miksujemy.
No i wsio - oto cała sztuka;) 
Czas wykonania? Jeżeli się spieszymy na nasz ulubiony serial to nawet nie 5 minut;)

wartość energetyczna naszego koktajlu:

- 200 ml napoju sojowego: 56 kcal
- 4 łyżeczki kakao (ok. 20g) - ok. 75 kcal
- jeden banan ok 160g - 144 kcal
- pół jabłka ok 70g- 35 kcal
- 5 łyżeczek płatków owsianych (ok 25g) - 93 kcal
- pół łyżeczki miodu (ok 5 g) - 16 kcal

ŁĄCZNIE: 419 kcal - czyli w sam raz jak na przekąskę w góry, którą wierzcie mi, nie wypijecie za jednym razem, bo jest za bardzo sycąca;)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz