piątek, 15 sierpnia 2014

Paseczki schabowe z warzywami w ziołach dalmatyńskich


Niektórzy w weekend odpoczywają, a niektórzy idą do pracy, ja niestety należę do tych drugich, dlatego już dzisiaj musiałam przygotować coś na jutrzejszy obiad. Po zrobieniu szybkich oględzin całej lodówki i zamrażalnika, postanowiłam zrobić dla odmiany coś z mięsem schabowym, bo cały czas tylko ten kurczak i kurczak.

Mięso schabowe nie jest tak "chude" jak piersi z kurczaczka ale jeżeli odkroi się ładnie osłonkę tłuszczową, która otacza nasze mięsko, to znacznie obniży się jego "tłustość". Ja niestety musiałam posłużyć się tą techniką przez wzgląd na mój żołądek, który nie toleruje tłuszczu w każdej postaci ( jednym słowem przerąbane ale idzie się jakoś przyzwyczaić).

Co potrzebujemy?
- schab bez kości 
- cukinia
- czerwona papryka
- zioła dalmatyńskie ( ja użyłam Kotanyi - nadają potrawom bardzo fajny smak )

generalnie ja to nazywam "zemstą warzywniaka" tzn. że daje takie warzywa, jakie wpadną mi w ręce w trakcie przeglądania lodówki, więc to, jakie warzywa weźmiecie do przygotowania waszej potrawy, zależy tylko od was;)

Przygotowanie:

1) schab czyścimy z tłuszczyku (lub nie, jak kto woli) i kroimy w paseczki. Następnie wkładamy je na patelnie, zalewamy wodą tak, by ta zakrywała je 1-2cm. Do tego dodajemy zioła dalmatyńskie i troszkę Vegety lub innej przyprawy typu Vegeta.

2) po 5-10 minutach gotowania (w zależności od tego kto jaką ma kuchenkę) dodajemy do naszego mięska umyte i pokrojone w kostkę warzywa. Całość gotujemy tak długo, aż nasze warzywka nie staną się miękkie i zjadliwe.

Generalnie to już wszystko ale jeżeli ktoś chciałby do tego jakiś a'la sos, to może w szklance rozmieszać łyżkę mąki z zimną wodą i szczyptą soli. Całość dodać do naszego mięska i gotować jeszcze przez 4-5 minut. W ten sposób dostaniemy delikatny sos, który na pewno będzie zdrowszy niż ten z torebki:)

Z czym podawać? To już zależy od indywidualnych preferencji każdego z nas. Ja uwielbiam ryż jaśminowy więc najprawdopodobniej mięso będę podawać właśnie z nim (chyba że jakimś cudem wywędrował z mojej kuchni , to w takim przypadku będę musiała ratować się czymś innym:)). Mam przeczucie, że może to świetnie smakować z kaszą kuskus ale odradzałabym raczej ziemniaki, one tutaj raczej nie będą pasować.

SMACZNEGO!;)


2 komentarze:

  1. Przepis wyglada na prosty i smaczny, chyba sie skusze
    A tymczasem zapraszam do siebie nakrywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszamy do dodania bloga w serwisie zBLOGowani! Mamy już ponad 3100 blogów z 22 kategorii.

    Należy założyć konto jako bloger i w 2 krokach dodać bloga do serwisu. Nasz robot sam pobiera aktualne wpisy i prezentuje je tysiącom użytkowników, którzy codziennie korzystają ze zBLOGowanych. Dla blogera to korzyść w postaci nowych czytelników i większego ruchu na blogu.

    Serdecznie zapraszamy! :-)


    OdpowiedzUsuń