poniedziałek, 11 sierpnia 2014

GOTUJEMY ZDROWO: pancakes z miodem


Dzisiaj pomysł na słodki i wcale nie tak bardzo kaloryczny obiad, jak mogłoby się wydawać.

Pancakes to amerykańskie placuszki, które można przyrządzać tak naprawdę na milion sposobów. Ja ograniczyłam się do tej podstawowej wersji, by móc trochę poszaleć z dodatkami;)

Co potrzebujemy:

- 2 jajka
- szklanka mąki (ja użyłam zwykłej mąki, ale jeżeli ktoś jest na diecie to spokojnie można użyć mąki pełnoziarnistej)
- 3/4 szklanki mleka 2% ( dla osób na diecie polecam 0,5 % )
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego
- 2 łyżki cukru lub 6 kropel stewii 
- do smaku : aromat waniliowy (kilka kropel)

do wykończenia :
- miód ( ja użyłam rzepakowego)
- owoce
- opcjonalnie kakao do posypania

Przygotowanie:

W misce mieszamy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, cukier wanilinowy i cukier zwykły. Następnie dodajemy do tego mleko i jajka. Całość miksujemy aż powstanie nam jednolita masa o konsystencji gęstej śmietany.  Jeżeli ciasto będzie zbyt płynne należy dodać jeszcze troszkę mąki. 

Z tak przygotowanej masy smażymy nasze placuszki. UWAGA: jeżeli ktoś ma patelnię teflonową lub specjalną patelnię do smażenia naleśników, to błagam Was nie wylewajcie na nie żadnego oleju, bo jest to tylko zbędny w tym przypadku tłuszcz. Te patelnie są przystosowane do smażenia beztłuszczowego ale jeżeli ktoś koniecznie chce się zabezpieczyć przed jakimkolwiek przypaleniem, to ewentualnie może delikatnie skropić powierzchnię oliwą i pędzelkiem rozsmarować ją po patelni. Nadmiar oliwy radziłbym wytrzeć ręcznikiem papierowym. 

Z podanych przeze mnie proporcji wychodzi około 15 placuszków, ale wiadomo, wszystko zależy od ich wielkości.

Jeżeli chodzi o "oprawę" to jak użyłam miodu, którym polałam placuszki z wierzchu a następnie delikatnie posypałam kakaem. 

Smacznego!;)




2 komentarze: