piątek, 8 sierpnia 2014

Letnia inspiracja: leśny deser miodowo-jogurtowy z płatkami owsianymi


Tym razem pomysł na zdrową i pożywną przekąskę w ciągu dnia, która może spokojnie zastąpić nam drugie śniadanie.
Przygotowanie i wykończenie to pełna improwizacja i tak naprawdę to, jak będzie wyglądać (i smakować) zależy tylko i wyłącznie od tego, jak bardzo dacie się ponieść fantazji. Ja dzisiaj miałam jej napływ czego efekty widać na zdjęciu:)

Co potrzebujemy:

- jogurt naturalny duży np. Zott
- owoce leśne (jeżyny, jagody, poziomki)
- miód (ja użyłam miodu nektarowego rzepakowego. Na cały jogurt naturalny Zott 400g użyłam 3 pełne łyżeczki miodu).
- płatki owsiane błyskawiczne np. STOISŁAW płatki owsiane górskie ekstra
- otręby pszenne np. Sante
- syrop aroniowy albo porzeczkowy

Przygotowanie:

1. Na początek przygotowujemy masę miodowo-jogurtową. Do miski wlewamy cały jogurt, dodajemy 2 łyżeczki miodu i całość trzepiemy za pomocą trzepaczki aż do uzyskania jednolitej masy. Jeżeli ktoś jest łakomczuchem i lubi słodkości to może dodać jeszcze jedną łyżeczkę miodu.

2. Na spód pucharka/ szklanki/ miseczki wlewamy łyżeczkę syropu porzeczkowego i dodajemy do tego aronie lub jagody.

3. Na dolną warstwę syropu i owoców wylewamy masę miodowo-jogurtową tak, by przykryła nasze owoce z pół centymetra.

4. Warstwę miodowo-jogurtową posypujemy płatkami owsianymi i otrębami pszennymi. To ile ich damy zależy tylko od naszego uznania.

5. Następnie nakładamy kolejną warstwę owoców ale tym razem już bez syropu, bo może zabarwić nam naszą masę miodowo-jogurtową.

6. Owoce ponownie przykrywamy warstwą miodowo-jogurtową tak żeby była całkowicie przykryta.

7. Teraz pozostaje już tylko wykończenie. Ja postanowiłam trochę poszaleć ze wzrokiem. Na początku posypałam masę płatkami owsianymi a na około dodałam dodatkowo pas otrębów pszennych. W środku utworzyłam kwiatowy wzorek z jeżyn i poziomek.

I oto jest;) Bon appétit ! ;)
 



1 komentarz:

  1. Wygląda obłędnie...jeżeli tak samo smakuje, to zostanę wierną fanką tego przepisu:)))) dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń