piątek, 14 listopada 2014

sałatka z tuńczykiem, soczewicą i kozim serem



Dzisiaj pomysł na sałatkę z tuńczykiem, soczewicą i kozim serem. Idealna do chrupania w trakcie oglądania meczu Polska-Gruzja (szczególnie, że o wiele lepiej smakuje gdy nasi wygrywają:))

SKŁADNIKI:
-pół kapusty pekińskiej
-puszka tuńczyka w sosie własnym
- 3 pomidorki
- pół puszki soczewicy
- pół papryki (ja użyłam pomarańczowej)
- 4-5 plastrów koziego sera
- łyżka oleju z pestek winogron ( wersja dla mnie była z jogurtem naturalnym)
- przyprawy :pieprz, lubczyk

PRZYGOTOWANIE:

1. Kapustę pekińską myjemy, suszymy, kroimy i wrzucamy do miski.



2. Tuńczyka odsączamy i dorzucamy do naszej kapusty(wiem, to nie wygląda zbyt apetycznie)


3. Pomidorki myjemy i kroimy w kosteczkę. 
3. Soczewicę odsączamy i dorzucamy do reszty składników znajdujących się w misce.

 4. Paprykę czyścimy w środku, kroimy i wrzucamy do miski.


5. Na koniec kroimy kozi serek w plasterki, wrzucamy do miski i całość polewamy łyżką, półtora oleju z pestek winogron wymieszanego z lubczykiem. 

Opcja dla chorowitków takich jak ja: zamiast oleju dodajcie jogurt naturalny. Możecie go wymieszać z różnymi przyprawami lub nawet z czosnkiem. I nie obawiajcie się tego, że w sałatce mamy już rybę- jogurt z tuńczykiem nie ma żadnych właściwości "przeczyszczających" (przynajmniej u mnie, a żołądek mam bardzo wrażliwy).

SMACZNEGO!

 

2 komentarze: