środa, 17 czerwca 2015

pełnoziarniste świdry z sycącymi dodatkami




Ostatnio przechadzając się po Biedronce w poszukiwaniu jakiś inspiracji, natrafiłam na coś co mnie zainteresowało, a mianowicie makaron pełnoziarnisty typu "FIT" w kształcie świdrów. Długo się nie namyślając capnęłam go z półki, wrzuciłam do koszyka i powędrowałam do kasy, łapiąc przy tym jeszcze "przy okazji" ser biały i brokuła ( jakby chociaż to było po drodze ). 

No a po powrocie, eksperymenty czas zacząć. 

CO POTRZEBUJEMY:

  • makaron pełnoziarnisty świdry (polecam ten z biedronki, opakowanie 400 g - ja użyłam 1/3)
  • brokuły
  • ser biały (chudy lub półtłusty)
  • ser żółty (tarty)
  • szynka konserwowa ( ilość dowolna)
  • przyprawy
  • kilka kropel oleju i pędzelek do rozprowadzania


Najpierw makaron, gotujemy jak przykazano na opakowaniu. W tym czasie można już przygotowywać resztę składników ale ja , jako że sesja już trwa w najlepsze , zajęłam się lekturą prawa cywilnego. 

W drugim garnku gotujemy równocześnie brokuł. 

Jako, że gotowanie makaronu nie trwało długo, za dużo się nie nauczyłam, ale zawsze to już jeden, jedyny, malutki (dlaczego aż tak malutki ) kroczek w przód;)

Makaron przelewamy zimną wodą i odstawiamy, żeby odciekał. To samo robimy z brokułami.

Na patelnię wylewamy ociupinkę oliwy i rozprowadzamy ją pędzelkiem po całym dnie, przykrywamy patelnię żeby nam się dobrze nagrzała. 

W tym czasie kroimy w plasterki szynkę, którą następnie przesypujemy na patelnię, żeby nam się lekko przyrumieniła. 

Do szynki dodajemy brokuł i makaron. Całość posypujemy serem białym (chudym lub półtłustym) oraz startym serem żółtym (opcjonalnie). 

Czekamy aż serek nam się rozpłynie i wszystko "połączy" się ze sobą. 

GOTOWE :) mało roboty, trochę więcej sprzątania :)

SMACZNEGO! ;)



3 komentarze: