piątek, 19 czerwca 2015

kluski leniwe na słodko



Kopytka - standard, ale kluski leniwe to coś nowego, bynajmniej dla mnie:)

Banalne w przygotowaniu, trochę "brudzące" ale za to pyszne (przynajmniej tak powiedział mój chłopak :) a ja trzymam go za słowo )

Co potrzebujemy ?

- mąką pszenną (na porcję ze zdjęcia potrzebne było pół szklanki)
- jajko
- cukier wanilinowy 3/4 opakowania
- odrobina cukru zwykłego (około łyżeczki)
- ser biały (ja użyłam chudego)

Przygotowanie:
1. jajko rozbijamy do miski i trzepaczką/ widelcem mieszamy aby nabrało jednolitego koloru
2. w drugiej misce umieszczamy twaróg, dosypujemy do niego cukier, cukier wanilinowy oraz mąkę. Całość ugniatamy CZYSTYMI rączkami :)
3. do naszej masy dodajemy jajko i ponownie ugniatamy
4. w powstałej masy formujemy na desce "wałek" i pod ukos (albo normalnie, myślę że nie robi to różnicy w smaku) ucinamy kawałki dowolnej wielkości
5. do osolonej, wrzącej wody wrzucamy nasze kluski i gotujemy aż wypłyną na wierzch. Od tego momentu gotujemy jeszcze chwilę (około 2 minut ale lepiej wziąć jedną na spróbowanie, czy aby na pewno są już gotowe).
6. wyciągamy kluski na talerz. UWAGA: jeżeli nie dodaliśmy do wody oleju to staramy się rozmieścić kluski na talerzu tak, by za bardzo się ze sobą nie stykały- wtedy się nie skleją.

A co do polania?

Może być śmietana z cukrem ale ja wybrałam lżejszą wersję:

- jogurt naturalny
- pół łyżeczki cukru
- odrobina mleka

wszystko mieszamy dokładnie w miseczce i polewamy kluski.

Opcjonalnie można dodać również bakalie (ja ich nie miałam więc musiałam poprzestać na tym :) )

SMACZNEGO

10 komentarzy:

  1. Ciekaka jestem czy można mąkę pszenną zamienić pełnoziarnistą. Bo na przykład naleśniki z mąki pełnoziarnistej smakują zupełnie inaczej niż ze zwykłej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że tak! :) zawsze to zdrowsza opcja - podobnie jest jak z kopytkami : można użyć zwykłej mąki albo pełnoziarnistej a co do smaku, to faktycznie jest on całkowicie inny :)

      Usuń
  2. zawsze uwielbiałam leniwe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam leniwe, a Twoje kluski prezentują się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam jeden problem, moje leniwe po ugotowaniu- bardzo łatwo się rozpadają. Co robię źle?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, to wygląda na pyszne :O

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepysznie wyglądają, aż nabrałem chęci na leniwe kluchy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wersja z jogurtem jest pyszna :) Polecam to sportowcom :)

    OdpowiedzUsuń
  8. What are your reviews on Vampire Academy?
    Diabetes

    OdpowiedzUsuń
  9. zapraszam do siebie na bloga http://damyrade-cwiczymy.blog.pl/ :)
    motywacja, treningi i zdjęcia! nie pożałujesz na pewno!

    OdpowiedzUsuń