poniedziałek, 8 czerwca 2015

kotlety mielone z kaszą kuskus






Lato czuć w powietrzu a wraz z latem czas na nowe wyzwania, w tym także kulinarne.

Dzisiaj postanowiłam opisać mój pomysł na lekki,a sycący, obiad w pracy. Wiele nam nie potrzeba :

- mięso mielone z indyka 500 g
- kasza kuskus - 1 torebka
- pieczarki (ilość dowolna)
- ser żółty ( nie jest konieczny, wersja "light" bez serka)
- przyprawy
- warzywka do smaku jako dodatek

Przepis jest prosty :

1.kasze kuskus posypujemy szczyptą soli a następnie zalewamy gorącą wodą, by tak przykryła kaszę 0,5mm nad powierzchnią (to 0,5 mm to tak plus minus oczywiście :) )

2. wkładamy mięso do miski, dodajemy podgotowane (lub podsmażone ) pieczarki z papryką.

3. kaszę kuskus dodajemy do mięsa, całość posypujemy wybranymi przyprawami (ja standardowo użyłam ziół dalmatyńskich , chyba mam do nich jakiś sentyment )

4. całość mieszamy i pozostawiamy na chwilkę żeby się "przegryzło".

5.W tym czasie wyciągamy patelnię, smarujemy ją delikatne oliwą z oliwek a następnie formujemy kulki z mięsa dowolnej wielkości i kładziemy na patelnię.

6. Mięso smażymy na małym ogniu, żeby nie zrobiły nam się od razu węgielki

Opcjonalnie można przyrządzić jakiś sos, np. pomidorowy i ugotować w nim mięso jako pulpety. Opcji jest multum.

A do  tego oczywiście warzywka na parze- obowiązkowo!

SMACZNEGO;)

3 komentarze:

  1. pycha, uwielbiam takie kotlety! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mielonych z kuskusem jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez - do czasu ich zrobienia. Dobry pomysł na połączenie sycącej kaszy kuskus i mięsa. Jak dla mnie jeden kotlet wystarczył (plus warzywa) żeby się najeść

      Usuń