środa, 12 marca 2014

Pożywne śniadanie to podstawa



Śniadanie to praktycznie najważniejszy posiłek, bo wybudza nasz organizm po nocnym odpoczynku i dostarcza energię, byśmy mogli normalniej funkcjonować przez resztę dnia.
Dlatego staram się komponować moje śniadanie w taki sposób, by dostarczało mi możliwie jak najwięcej wartościowych składników odżywczych.

Stałym elementem mojego śniadania jest bułka (zazwyczaj wieloziarnista lub kornelka, lecz gdy takowej akurat nie posiadam, muszę zadowolić się zwykłą kajzerką). Prawidłowo, na śniadanie powinno się jeść również różnego rodzaju płatki owsiane, otręby itp ale mi to kompletnie nie smakuje, dlatego preferuję jednak "bułkowe" śniadanie. 

Żeby nie było ono monotonne, staram się je urozmaicać poprzez dodawanie na kanapki kukurydzy, groszku, szczypiorku itp.

Zawsze jednak przyrządzam moje śniadanie w taki sposób, by jedna połówka bułki była mięsno-warzywna a druga białkowo-warzywna. 

PRZYKŁAD:

I POŁÓWKA: delikatnie smaruję bułkę serkiem białym (nie lubię masła, dlatego zamiast niego używam twarogu półtłustego Zott), na to daję dwa plasterki drobiowej wędliny. Na górę kładę liść umytej sałaty lodowej a później w grę wchodzi już moja inwencja twórcza. Na sałatkę kładę pomidory, szczypiorek, kukurydzę lub groszek. Wszystko to na koniec polewam jeszcze ketchupem, bo go uwielbiam i jest stałym elementem wszystkich moich posiłków.

II POŁÓWKA: tutaj już bułkę smaruję grubo twarogiem półtłustym, na to kładę rzodkiewkę / pomidora/ ogórka a następnie posypuje to wszystko szczypiorkiem. No i oczywiście na koniec ketchup.

To jest tylko mój przykład śniadania, oczywiście swoją dietę można urozmaicać ale ZDROWO.
Jak ktoś lubi jajka, to może zrobić sobie od czasu do czasu jakąś jajeczniczkę, tylko zamiast boczku proponuję użyć chudej wędlinki, a zamiast smażyć ją na maśle, rozprowadźcie na patelni pędzelkiem albo nasączoną chusteczką odrobinę oleju lub oliwy z oliwek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz